Het mooiste cadeau

Het mooiste cadeau
-------------------

Welkom

Hartelijk welkom op mijn blog!

Ik ben Conny van der Heijden en ik heb een praktijk voor healing en reading in Hilversum, waar ik ook meditatielessen geef. Meer info vind je op: Praktijk voor Energie & Meditatie

Voor mij is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven: investeren in jezelf.
Dit betekent bewust omgaan met jezelf en je energie.

Energie is de uitdrukking van wie we zijn en wat er speelt in ons leven. Soms stroomt je energie niet, loopt er iets in je leven niet lekker. Vaak heeft dat te maken met oude patronen en blokkades. Reading en healing geven meer inzicht en beweging.

Meditatie is de manier om te voelen waar de energie in je lichaam wel of niet stroomt. Als je je energie beter laat stromen en oude energie kunt loslaten, komt er ruimte voor nieuwe beweging, vitaliteit en groei.

In dit blog geef ik op een speelse manier aan hoe je meer kunt investeren in jezelf.

Ik denk hierbij aan: meer rust ervaren, beter bij jezelf blijven, minder in je hoofd, meer in je lichaam leven…….

Veel leesplezier!

dinsdag 3 april 2018

NIEUW Workshop "Meer rust en ruimte in je hoofd"


Is je hoofd vaak druk en lukt het je niet goed om die drukte los te laten?
Maalt de dag nog steeds door als je in bed ligt?

Dan is deze workshop iets voor jou!

In een workshop van 2 uur leer je:
Je energie vanuit je hoofd meer in je lichaam te brengen en meer ruimte in je hoofd te ervaren.

Tijdstip: dinsdagavond van 19.30 – 21.30 uur of zaterdagmiddag van 14.00 – 16.00 uur.

Ik geef de workshop bij minimaal 3 deelnemers. De datum bepalen we dan in overleg.

Prijs: 20,- incl. de tekst van de workshop

Wil je meer info of wil je je opgeven, ga dan naar mijn Mijn website


Zomermeditatie



Ik geef in de maanden mei tot en met augustus 2018 op woensdagavond een aantal losse meditatielessen.
Je kunt je per keer opgeven. De lessen gaan door bij 3 deelnemers.
Graag vooraf aanmelden.

Data: 30 mei, 13 en 27 juni, 11 en 25 juli, 8 en 22 augustus 2018.

Tijdstip: woensdagavond van 20.00 – 21.30 uur

Prijs: 10,- per les


Kijk voor meer info op Mijn website















Kijk voor meer info op Mijn website

maandag 11 december 2017

Van doen naar zijn





Voel dat je op de stoel zit. Wiebel een paar keer heen en weer zodat je recht op je zitbotjes zit. Stel je voor dat je op een groot kussen zit in een kleur die voor jou staat voor zachtheid.
Ga met je aandacht naar je bekken en voel je adem. Breng met iedere ademhaling meer ontspanning en zachtheid in je buik. Hoe ervaar jij zachtheid, als een kleur, een gevoel, een beeld?  Ervaar ook dat het ritme in je buik anders is dan dat in je hoofd.
Realiseer je hoeveel je doet op een dag, hoeveel je denkt en hoeveel je denkt te moeten.
Nu hoef je niets, alleen te zitten, ademen en te zijn. Sta jezelf dit toe. Maak steeds meer ruimte in je buik en vind er je rustpunt. Geniet van het alleen  maar zijn. Als er gedachten opkomen, laat je ze gaan en ga je weer met je aandacht naar je buik, je adem en je zijn.

vrijdag 20 oktober 2017

Jouw ruimte ervaren


Meditatie over ruimte

Ga rustig zitten en richt je op je ademhaling en je lichaam. Voel je voeten.
 Stel je voor dat je in een bos loopt. Je ervaart dit met alle kleuren, geuren, geluiden. Je voelt de zachte bosgrond onder je voeten. Dan kom je bij een waterval en je laat je helemaal schoonspoelen. In de warme zon droog je weer op en je loopt een heuvel op. Boven op de heuvel kun je ver kijken en je ervaart de ruimte om je heen.
 Meditatie: hoe neem jij jouw ruimte in? Wie laat jij toe? Hoe bewaak je je eigen ruimte?

donderdag 21 september 2017

Even helemaal ontspannen


Je gaat zitten of liggen en je ontspant je lichaam zoveel als kan. Je ademt een paar keer langzaam in en uit. Je laat gedachten die in je hoofd opkomen er gewoon zijn; je doet er niets mee. Stel je je dan voor dat je op een warme zomerdag door een open veld loopt. Je hebt het warm. Dan kom je bij je een bos en onder de bomen is het veel koeler. Je geniet daarvan. Je komt bij een beekje, je trekt je schoenen uit en je zit een tijdje met je voeten in het koele water. Je hoort de geluiden van het bos om je heen. Na een tijd trek je je schoenen weer aan en je loopt verder. Je komt op een open plek in het bos waar een klein hutje staat. Uit het hutje komt een oude vrouw je tegemoet. Ze verwelkomt je; ze straalt rust en wijsheid uit. Ze geeft je een beker met drinken en in die beker zit alles wat je nu nodig hebt. Je drinkt zoveel je wilt. Dan wijst ze je een hangmat die tussen de bomen hangt. Je laat je wiegen in de hangmat en je rust helemaal uit.
Voel na deze meditatie je lichaam, je ademhaling en hoe vol of leeg je hoofd is.

vrijdag 10 februari 2017

Fijne oefening om gemakkelijker in te slapen



Als je moeite hebt met inslapen, ga dan op de rug in bed liggen en stel je het volgende voor:

Je ligt te luieren op een prachtig strand en je luistert naar de golven. De zon is niet te heet en er is een aangenaam briesje. Alles is precies goed. Het wordt vloed en de eerste golf spoelt over je tenen en trekt zich dan terug. Je ruikt ook de zilte geur van de zee. De golfjes spoelen dan over je enkels. Langzaam komen de golfjes steeds verder, tot je knieƫn, heupen. Je voelt hoe het warme water over je spoelt en hoe er wat zand wegspoelt onder je billen en je rug. Je zakt wat dieper in het zand. De golven komen en gaan. Laat het water net zo ver komen als je wilt. Als je het over je hoofd laat spoelen, trekt het water zich steeds op tijd terug, zodat je kunt blijven ademen.

zaterdag 29 oktober 2016

In het hier en nu zijn - hoe doe je dat?


Om in het hier en nu te kunnen zijn is nodig: lichaamsbewustzijn, ademhaling en gronding.

Wees je gedurende de dag even bewust van je lichaam. Hoe is het met je lichaam? Heb je het warm of koud, ben je misschien moe, heb je honger? Voel bewust hoe je zit of staat.............

Ervaar dan je ademhaling. Waar voel je die vooral, in je borst of in je buik? Adem een paar keer iets langer uit dan je daarvoor deed en geef jezelf en je adem steeds meer ruimte in je borstkas en je buik. Zakken je schouders nu? Zijn je kaken meer ontspannen?

Gronding betekent: contact met de aarde; met beide benen op de grond staan. Word je af en toe bewust van je voeten. Zijn ze warm of koud? Voel het contact met de vloer. Voel, als je zit, het contact van je benen, billen en onderrug met de stoel.